Op donderdag 28 september is bij het bedrijf GENAP in ’s Heerenberg het Partners for International Business programma B-WIN gestart. Zeven Nederlandse bedrijven werkzaam in afval en/of afvalwater gaan de komende twee jaar gezamenlijk de Iraanse markt bewerken. Behalve GENAP zijn dat Adverio Waste Systems, DORSET Green Machines, Nijhuis Water Technology, Senro, SPS Sustainable Planet Solutions en Virol/WPT. Ook de Vereniging voor Milieu- en Watertechnologie Bedrijven ENVAQUA doet mee. Op het programma staan handelsmissies naar Teheran en andere grote steden zoals Mashhad, Isfahan en Chiraz, plus bezoeken van Iraanse delegaties aan Nederland en promotionele activiteiten in Iran.

Partners for International Business is een programma van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland RVO. Het bedrijvencluster krijgt steun van Rijkswaterstaat Leefomgeving, de Nederlandse ambassade in Teheran en een nog te contracteren lokale vertegenwoordiger. De eerste missie is gepland tijdens de International Environment Exhibition in Teheran (24-27 feb 2018).

Voor meer informatie: Bert Keesman, MetaSus, Tel: 06 -12699014, keesman@metasus.nl